ده نکته در باره مو
آمار بازدید
بازدید امروز => 17
باردید دیروز => 0
بازدید هفته => 32
بازدید ماه => 2418
بازدید سال => 5544
بازدید کل => 42030
کل مطالب => 238
کل نظرات => 232
بیشترین بازدید => 9979
تاریخ بیشترین بازدید : 1395/3/18
امکانات وب
تبلیغات
1- درحال کامل کردن نسخته انگلیسی وبلاگ
2- در حال آماده کردن امکان تبلیغ در وبلاگ
3- در حال آماده کردن صفحه ی اصلی
4- فعلآ همه صفحات اجتماعی وبلاگ بسته است (( در این زمینه منتظر اطلاع رسانی بیشتر باشید . ))
5- در حال کامل کردن یک نوشته ویژه برای تیر ماه

                            به نام خدا

 

1-وقتی درباره ی مو هایمان فکر می کنیم , اولین جایی که به ذهنمان می رسد مو دارد , سر ماست.اما موها فقط روی سر ما نیستند , خیلی جاهای دیگر بدن ما مو دارد.بیایید کار را راحت تر کنیم و اینجوری بگوییم فقط لب ها , داخل چشم ها , کف دست ها و پا ها اصلا مو ندارد. 

2-بعضی مو ها را میتوان به راحتی دید مثل مو های ابرو , موهای سر , بازو ها , پاها . اما موهای روی لپ ها را خیلی ساده نمیتوان دید.چون خیلی ریز و نازک هستند.

3-موها کار ها مختلفی انجام میدهند و کارشان بستگی دارد به جایشان ! موهای روی سر از سر ما محافظت میکنند , یعنی هم سر را گرم نگه می دارند وهم مثل کلاهی هستند که از پوست سر مراقبت میکنند.

4-مژه هایتان هم یک نوع مو هستند.انها از چشم های شما محافظت میکنند.مژه ها نمیگذارند نور زیاد و حتی گرد و خاک وارد چشم ها شود و وقتی پیشانی عرق میکند , نمی گذارند عرق پیشانی که از ابرو ها رد شده وارد چشم ها شود.

5-مو ها از زیر پوست هر قسمتی از بدن که مو دارد , بیرون میزند مثلآ از پوست سر پوست بازو و پا.هر مو یک ریشه دارد که این ریشه داخل یک غده است.غده ای کوچک مثل یک تربچه خیلی کوچک.در اطراف این تربچه , مویرگ های خیلی کوچکی وجود دارد که به ریشه مو مواد غذایی می رساند تا ریشه زنده بماند.

6-ریشه موی ما وقتی میخواهد رشد کند , کیسه چربی را فشار میدهد و آنرا پاره میکندو ار آن ساقه مو بیرون میزند.ساغه مو زنده نیست برای همین است که وقتی مو هایمان را ک.تاه میکنیم , دردمان نمی آید.

7-در اطراف غده موی ما , کیسه های کوچکی وجود دارد که روغن میسازد . این روغن مو های ما را براق و نرم میکند اگر دیر به دیر حمام برویم , این چربی روی موی ما را می پوشاند و موی ما کثیف و چرب می شود!

8-شمردن مو کار سختی است اما دانشمندان این کار را کرده اند و گفته اند بیش از 100 هزار تار مو داریم که 50 الی 100 تا از آنها هر روز میریزندوقتی موهایمان را می شوییم , شانه می کنیم یا حتی وقتی هیچ کاری نمیکنیم.نترسید ! کچل نمیشوید چون جای آن ها دوباره مو بیرون می آید .

9-موها از 2 تا 6 سال میتوانند زندگی کنند.آنها در این سال ها رشد میکنند اما بعد از چند وقت رشدشان متوقف میشود و می افتند!

10-دانشمندان میگویندموها هر ماه تقریبآ 13 میلیمتر رشد میکنند !

نکته 1 => بعد از ورزش و شنا حتمآ موهایمان را بشوییم.

نکته 2 => وقتی مو هایمان را می شوییم حتمآ پوست سرمان را با انگشتانمان ماساژ بدهیم.

نکته 3 => همیشه از برس و شانه خودمان استفاده کنیم.

 

                          ارسالی توسط => تینا



[ پنج شنبه 15 تير 1391برچسب:, ] [ 15:27 ] [ سینا و تینا ]

10 نوشته برتر